Försäljningsvillkor
BESTÄLLNING
Beställning görs via brev, telefonsamtal, e-post eller genom webbutiken på www.trustcare.se. Du får en bekräftelse på din beställning när köpet genomförts. Om produkten inte finns i lager kontaktar vi dig för att informera om att leveranstiden blir något längre. Vi expedierar order endast inom Sverige. För leverans utom Sverige kontakta oss före beställning.
Telefon: 040 15 61 20
e-post: info@trustcare.se
Brev: Trust Care, Skrittgatan 8 B, 213 77 Malmö
Webbutik: www.trustcare.se
PRISER
Alla priser är i svenska kronor inklusive 25 % moms. Här tillkommer kostnad för eventuell postförskottsavgift. Vi reserverar oss för prishöjningar som kan inträffa på grund av omständigheter utom vår kontroll, såsom momshöjningar, prishöjning på råvaror, valutaförändringar och liknande.
BETALNING
Du kan välja att betala varorna via faktura eller via betalkort. Vid betalning mot faktura görs sedvanlig kreditprövning. Betalningstid för faktura är 20 dagar.
LEVERANS
Normalt är leveranstiden 5 arbetsdagar. Vid längre helger som jul, nyår och påsk kan leveranstiden bli något längre. Om leveranstiden av andra anledningar kan bli längre kontaktar vi köparen. Leverans sker normalt via Posten till kundens närmaste paketutlämning.
OUTLÖSTA PAKET
Om en försändelse inte hämtas ut returneras den till Trust Care avsändaren efter 14 dagar. Kunden faktureras då för fraktkostnaden tur och retur.
ÅNGERRÄTT
Vid returer tillämpar vi Distansavtalslagen: Varan kan returneras inom 14 dagar om den är oskadad och i väsentligen oförändrat skick, samtliga tillbehör och tryckt material skall finns med, skyddsplast får ej vara avlägsnad från varan och den ska vara i originalförpackning. Returrätten gäller inte om varan har förstörts eller förändrats på grund av någon åtgärd utöver vad som krävs för att undersöka varan. Om Trust Care måste packa om varan eller på annat sätt återställa den till ursprungsskicket debiteras en avgift på 500:-. Returer som postförskott eller efterkrav accepteras inte och kommer inte att lösas ut. Vid returer står kunden för frakt till kunden och returfrakt till Trust Care och kunden ansvarar för att varan når Trust Care i oskadat skick.
GARANTI
För Trust Cares produkter gäller ett års garanti. Faktura eller kvitto på betalningen gäller som garantibevis. Garantin omfattar felaktigheter i tillverkning och gäller ej vid onormalt slitage eller felanvändning. Slitagedelar omfattas inte av garantin.
REKLAMATION
Vid felleverans kontakta Trust Care. Om du ser att varan är transportskadad vid mottagandet, anmäl detta genast till Postens utlämningsställe där varan hämtades. Vid övriga reklamationer, kontakta Trust Care för vidare information. Om varan returneras till Trust Care och vi finner att reparationen omfattas av garantin utför vi den kostnadsfritt. I annat fall kan vi på begäran lämna kostnadsförslag. På reparationer lämnas tre månaders garanti. Om det skulle visa sig omöjligt eller orimligt kostsamt att garantireparera varan ersätts den med motsvarande ny.
REKLAMATION FÖR ÅTERFÖRSÄLJARE
För återförsäljare gäller att reklamation skall göras på en speciell blankett i pdf-format som kan hämtas här nedan. Ett exemplar av blanketten skall sändas till Trust Care och en kopia placeras i förpackningen tillsammans med varan som returneras.
PERSONUPPGIFTER
De personuppgifter som förmedlas till oss lagras endast så länge som det är nödvändigt för fullgörande av vårt åtagande. Vi följer personuppgiftslagen (PUL) och lämnar inte ut några uppgifter till andra företag eller organisationer. Uppgifterna används inte i annat syfte än att expediera beställningen eller tillhandahålla exempelvis begärt informationsmaterial.
INFORMATION OM COOKIES
Med hjälp av cookies sparas uppgifter som du lämnat på vår hemsida som t. ex. innehållet i varukorgen och personliga inställningar. Enligt lag om elektronisk kommunikation (25 juli 2003) skall besökare på en webbplats med cookies informeras om detta.
Om du inte accepterar cookies kan du ändra inställningarna i din webbläsare så att den inte tar emot cookies. Om du lämnar sidan försvinner i så fall dina inmatade uppgifter om du inte slutfört köpet.
FORCE MAJEURE
Trust Care är befriat från skyldigheten att fullfölja vissa förpliktelser om detta har sin grund i omständigheter av karaktären force majeure såsom: myndigheters åtgärder eller underlåtenheter, förändringar i lagstiftning, sabotage, svårare olyckshändelser, krig, arbetsmarknadskonflikt, blockad, strejk, myndighetsbeslut, brand eller översvämning.
ÖVRIGT
Vi följer bestämmelserna i Konsumentköplagen. Bedrägerier eller försök till bedrägerier kommer att polisanmälas. Om vi har skäl att misstänka sådant förbehåller vi oss rätten att häva ett köp. Vi reserverar oss för slutförsäljning, eventuella tryck- och skrivfel i tryckt material eller på webbsidan. Eftertryck eller kopiering av vårt material är förbjudet utan godkännande från Trust Care.