Svar på de vanligaste frågorna

I vår FAQ hittar du svar på de vanligaste frågor vi får rörande våra produkter.

När du behöver hjälp

Vi har ett återförsäljarnätverk runt om i landet. De hjälper gärna dig om du har frågor om Trust Cares produkter. Skulle din produkt inte fungera som den ska så är det i första hand återförsäljaren du köpt produkten av du vänder dig till. För att hitta närmaste återförsäljare gå in på "Kontakt" i huvudmenyn.

Support online

Behöver du komma i kontakt med oss på Trust Care?
Maila på info@trustcare.se

 

Hur tvättar jag min rollator?

  1. Förbered.Fyll upp en hink med lite vatten. Häll i en skvätt tvättmedel eller lite diskmedel. 
  2. Börja tvätta. Använd en ren, mjuk svamp och tvåla in rollatorn. Använd inte avfettningsmedel på ram eller hjul. Dessa kan förstöra lagren. 
  3. Skölj rollatorn, helst med vattenslang. Om du använder högtryckstvätt, spruta framifrån och bakifrån, inte från sidan. Då kan vatten och smuts tränga in i lagren. 
  4. Hjulen rengör du lättast men en mjuk borste. Rengör hela vägen runt och byt sen sida. Skölj därefter av.
  5. Torka allt därefter med en torr trasa alternativt låt rollatorn lufttorka.

Jag har fått repor i lacken på min produkt, vart kan jag reparera lackskador?

Ta med produkten till en välsorterad färgbutik. De flesta större butiker har en scanner som kan läsa av färgen och sedan kan de blanda till denna. 

Jag vill ha en passande väska till min utomhusrollator, har ni det?

Varje utomhusrollator har en tillhörande väska eller korg, se accessoarer på varje specifik produktsida.

Jag har problem med min produkt, vad ska jag göra?

De vanligaste problemen och lösningarna kan du hitta under de övriga frågorna vi svarar på här. Hittar du inte svaret på din fråga, ta kontakt med din lokala återförsäljare som kan hjälpa dig alternativt till våran kundservice.

Jag har köpt en produkt på er webbshop, vart är min orderbekräftelse?

Orderbekräftelsen skickas till e-postadressen som du angav vid beställningen. Kolla om den kan ha hamnat i din skräppost i mailen. I annat fall lägg ett mail till info@trustcare.se med dina kontaktuppgifter, vilken vara du köpt samt datum och om möjligt tid för beställningen, så hjälper vi dig att få en ny.

Vart finner jag reservdelslista till min produkt?

Längst ner på varje produktsida finner du nedladdningsbara broschyrer och dokument till respektive produkt. Klicka bara på en av länkarna för att öppna dokumentet.